Mindfulness kursus – 8 ugers forløb

(I foråret 2018 er mit 8-ugers forløb erstattet af et kursus over 3 lørdage)

Vil du dine stresssymptomer til livs nu? Ønsker du et mere mindfult liv?

  • Er du en af dem, der dagligt eller jævnligt har svært ved at sove?
  • Oplever du, at hjernen kører på højtryk, og synes du, at det er svært at nå det hele, selvom du planlægger og planlægger….?
  • Eller lider du af indre uro, farer nemt op eller bliver pludselig nedtrykt?
  • Måske har du ikke helt den samme tålmodighed overfor ungerne, som du plejer at have.
  • Hvor er energien og livslysten blevet af?

Alt sammen kan være symptomer på stress. Det er her mindfulness kommer på banen.

Vil du begynde år 2018 med at gøre noget godt for dig selv? Slå til og lær mindfulness på 3 lørdage

Du får nu chancen for at få en grundig indføring i mindfulness – på bare 3 lørdage. Du får det hele med fra 8-ugers kurset. Alle de gode metoder og teknikker – blot i en lidt mere komprimeret form.

Jeg har nemlig besluttet, at mit 8-ugers kursus i foråret 2018 bliver erstattet af et forløb over 3 lørdage. Indholdet af kurset er altså det samme som på 8-ugers kurset. Allerede efter den 1. kursusdag er du i stand til at gå direkte hjem og træne nogle af de effektive mindfulness teknikker og få dem integreret i din hverdag.

Efter kurset som helhed har du den platform og viden, der skal til for at være i stand til at opbygge og vedligeholde en daglig mindfulness praksis, så DU også kan få glæde af alle de gode virkninger, der kommer af at meditere jævnligt.

Kurset er både for dig, der intet kender til mindfulness, for dig der har mediteret lidt i forvejen, og for dig, der gerne vil have genopfrisket dine mindfulness teknikker.

Vi skal lave rigtig meget mindfulness på de 3 lørdage – og mindful yoga på de 2 af lørdagene – så du vil komme til at opleve et dejligt energiboost og en god kontakt til dig selv efter at have praktiseret en hel dag. Glæd dig!

Når du begynder at træne mindfulness, vil du opleve at krop og sind begynder at falde til ro. Det er SÅ rart. Det vil blive tydeligt for dig, hvordan du igen og igen hopper på dit eget tanketog – og du vil lære at stå af. Og ikke mindst vil du erfare, hvordan det er muligt at stoppe op og komme til stede i nuét  og blive mere nærværende med dem, du er sammen med.

Alle, der har lyst til at lære mindfulness kan deltage. Det kræver dog en indsats, hvis du vil have alle de gode effekter af mindfulness.

Du skal være så hjertelig velkommen på kurset.

Følg det anerkendte 8-ugers kursus i mindfulness hos Center for Livskunst. Du vil gradvist blive indført i mindfulness tankegangen og i, hvordan du praktiserer mindfulness meditation. Krop og sind får på denne måde tid til at vænne sig til en ny måde at fungere på. Med mindfulness holder du din hjerne sund og rask.

Kontakt mig gerne, hvis du har spørgsmål, inden du tilmelder dig forløbet. Tlf. 41617079

Mindfulness kurset er opbygget efter Jon Kabat-Zinns Mindfulness program (MBSR)

Mindfulness kurset er opbygget efter de metoder som Jon Kabat-Zinn har udviklet i sit 8-ugers MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) program. Mindfulness er en af de mest veldokumenterede metoder til at øge vores modstandskraft overfor stress, angst og depression. Selve kurset, dets opbygning og struktur er internationalt anerkendt og udviklet med baggrund i mere end 30 års erfaring og forskning.

Hvis du lider af stress, angst eller depression – så kontakt mig, så vi sammen kan afgøre, om det er en god ide at starte på forløbet eller du evt. skal vente til senere.

Du kan læse mere om symptomer på stress, både den farlige og ufarlige – via disse link: Stress og stress symptomer

Hvad lærer du på et mindfulness kursus?

Tag et frikvarter fra hverdagens støj og aktiviteter – OG – et frikvarter fra din egen indre støj

Vi mødes 3 lørdage fra kl. 09 – 15.30. Programmet vil variere. Du vil undervejs blive introduceret til en række forskellige kropsøvelser og mindfulness meditationer, som du skal arbejde videre med i hverdagen. Det er en trinvis og gradvis indføring, hvor der undervejs vil blive bygget ovenpå det, du tidligere har lært. Der vil blive lagt stor vægt på at praktisere, når vi mødes, således at du føler dig rustet til selv at gå hjem og arbejde videre med øvelserne.

Der vil hver gang også være nogle mindre teoretiske oplæg, der underbygger din forståelse af mindfulness, samt giver dig motivation til at komme i gang med den praktiske mindfulness træning. Temaerne, der bliver undervist i, er bl.a.: Hvad er mindfulness?, at være til stede i nu´et, stress og stresshåndtering, automatiske negative tanker, hvordan håndterer man vanskelige tanker og følelser.

I løbet af de 3 intensive lørdage kommer vi igennem følgende:

  • Masser af mindfulness øvelser – med fokus på krop, vejrtrækning, hjerte og tilstedeværelse
  • Herunder også kropsscanning og afspænding
  • Jeg guider dig gennem forskellige øvelser
  • Mindful yoga (alle kan være med)
  • Du kommer til at udforske dit eget sind
  • I plenum deles erfaringer. Det vil du lære rigtig meget af
  • Små oplæg fra mig om mindfulness
  • Samtale om, hvad du skal have fokus på til næste gang
  • Den 3. lørdag vil vi være i stilhed sammen nogle timer

Du får adgang til lydfiler med mindfulness øvelserne samt en grundig beskrivelse af alle de øvelser, som du lærer på mindfulness kurset.

Daglig praksis af mindfulness

Den daglige træning mellem gruppesessionerne er en nødvendig del af mindfulness kurset. Du skal kunne afsætte 20-30 minutter om dagen til meditation, yoga og andre mindfulness øvelser, for at få det fulde udbytte af kurset.

Praktiske oplysninger
Den første gang: Hav tøj på, som du kan bevæge dig i. Medbring et tæppe eller en yogamåtte.

Datoer 
Forløbet strækker sig over 5 uger, fordelt på 3 lørdage.

Lørdag d. 27. januar kl. 09 – 15.30
Lørdag d.10. februar kl. 09 – 15.30
Lørdag d. 3. marts kl. 09 – 15.30

Kursuspris
Kurset koster kr. 3.500,-
Kurset er inklusive lydfiler med mindfulness-øvelserne, samt skriftligt materiale.

Tilmelding Center for Livskunst, tlf. 41 61 70 79 eller hanne@centerforlivskunst.dk
Der kan være max. 14 deltagere på holdet.
Kursusbeløbet overføres til Middelfart Sparekasse reg.nr. 0758 kontonr. 3225493021 eller via mobilpay 48104
Du betaler, når du tilmelder dig kurset. Hermed er din tilmelding sikret.

Sted
Dronningensgade 23, 5000 Odense

Det kan være meget effektivt at kombinere mindfulness og psykoterapi – få mere viden her

Meditation og mindfulness er oplagt i forbindelse med stress, angst, depression og lavt selvværd